Fons van Dosselaar kwam rond 2007 met deze hobby in aanraking. Na eerst te zijn gestart met een koivijver en Japanse tuin sloeg het bonsaivirus natuurlijk ook snel over. Fons kwam via een hele andere weg in contact met Ruud van Doorn. Zij komen terloops tot de ontdekking dat ze een liefde voor dezelfde hobby delen. Fons heeft naast bonsai zijn hart verloren aan online marketing en doet er dan ook alles aan om zoveel mogelijk bonsaïsten samen te verbinden. Naast Bonsaihobby is Fons samen met zijn vrouw eigenaar van Vinda Media.
Het logo van Bonsaihobby is geïnspireerd op het thema van 'de drie vrienden van de winter'. De Drie Vrienden van de Winter staan in de Oost-Aziatische cultuur voor de den (pinus), de bamboe en de pruimenboom (prunus). Deze planten worden veel gebruikt als motief in winterse vogel- en bloemschilderingen omdat ze ook in de winter hun schoonheid behouden. De den en bamboe blijven ook in de winter groen en de prunus is met zijn vroege bloesems een eerste aankondiging van de lente.
Gezamenlijk staan ze symbool voor standvastigheid, doorzettingsvermogen en veerkracht.